Online zichtbaarheid, we weten allemaal dat het ontzettend belangrijk is. Toch wil het maar niet lukken om jouw online zichtbaarheid te vergroten. Geen paniek! In deze blog geven wij 4 tips zodat ook jij je online zichtbaarheid kunt vergroten!

  1. SEO

Zorg ervoor dat jouw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals Google. SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. Wanneer jouw SEO niet op orde is, zal je online nooit gevonden worden (tenzij je adverteert).

Ga onderzoeken wat voor jouw product of dienst de belangrijkste zoekwoorden zijn en zorg dat de belangrijkste pagina’s op jouw website helemaal SEO-proof zijn. SEO is niet ingewikkeld, je moet er wel tijd voor vrijmaken. Heb je die tijd niet? Misschien is een SEO-expert dan wat jij nodig hebt.
Een SEO-expert kan jou helpen om op een organische manier meer traffic naar jouw website te genereren.

  1. SOCIAL MEDIA

Ga niet zomaar starten met posten op Instagram zonder dat je een Instagram strategie hebt. Denk na wie jouw publiek is, op welke kanalen zij actief zijn, wat is hun pijnpunt en hoe kun jij daarbij helpen? Nadat je een strategie hebt uitgezet ga je aan de hand daarvan content creëren. Stap in de schoenen van jouw klanten: waar liggen zij ’s nachts wakker van? Waar hebben zij stress van? Waar hebben zij behoefte aan? Post waardevolle content waar mensen echt wat aan hebben.

  1. BLOGGEN

Door regelmatig te bloggen zorg je voor activiteit op jouw website en daar wordt Google blij van! Jij bent de expert op het gebied van jouw dienst en je weet alles van jouw product af. Daar kun je vast en zeker diverse blogs over schrijven. Ga voor jezelf onderzoeken welke blog onderwerpen interessant zijn voor jouw publiek. Kies ook een vast moment in de week of maand uit waarop jij jouw blog(s) gaat schrijven. Voordat je begint met een blog bedenk je een onderwerp en onderzoek je of mensen daarop zoeken (zoekwoordonderzoek). Jouw blog kan nog zo interessant zijn, maar als jij jouw blog insteekt op een bepaald zoekwoord en mensen zoeken daar niet op, dan vindt en leest niemand het.

  1. NIEUWSBRIEVEN

Houd jij jouw klanten op de hoogte van nieuws en tips met een nieuwsbrief? Heel goed! Zo houd je contact met jouw volgers en ben je ook telkens top of mind bij mensen. In een nieuwsbrief kun je exclusieve content delen alleen beschikbaar voor jouw abonnees. Deel hier dus nog meer waardevolle content waardoor je laat zien dat jij echt om jouw volgers geeft en niet zomaar een nieuwsbrief stuurt ‘omdat het hoort’.

BLIJF IN CONTACT MET JOUW DOELGROEP

Blijf jezelf op social media en schrijf zoals je ook met je klanten zou praten. Toon oprechte interesse. Met name op social media, want het heet niet voor niets sociale media! Dus reageer altijd op reacties die jij krijgt op posts, jouw blog en nieuwsbrief. Geef likes terug, reageer op berichten. En dan niet alleen maar een like, maar reageer met minimaal 1 zin.

En vertel jouw verhaal: waarom doe je wat je doet? Mensen kopen namelijk bij jou omdat jij een interessant verhaal te vertellen hebt, omdat ze jou leuk vinden. Want ze kunnen het ook bij een ander kopen, maar ze kiezen jou omdat ze het jou gunnen!

Als je bovenstaande tips gaat toepassen, dan zal jouw online zichtbaarheid zeker vergroten!

Heb je echt geen idee waar je moet beginnen? Of heb je er simpelweg geen tijd voor? Neem dan contact met ons op. Samen kijken we waar jij behoefte aan hebt en hoe we jou eventueel kunnen helpen. 

Hartelijke groet,
Chantal